Mircea Drăghici: Sunt convins că Guvernul condus de Victor Ponta va rămâne un partener de încredere al uzinei Dacia

Mircea Drăghici, Chestor al Camerei Deputaţilor, asigură conducerea şi salariaţii Dacia-Renault Mioveni că actuala guvernare a făcut şi va continua să facă tot ceea ce este legal şi financiar posibil pentru a sprijini activitatea acestei companii.

“Prim-ministrul României şi-a arătat permanent sprijinul pentru cel mai important investitor şi exportator al ţării noastre. În prima sa săptămână de mandat, Victor Ponta, în calitate de premier USL, a vizitat uzina Dacia, a susţinut reabilitarea DN 73, precum şi realizarea pasarelei care face legătura dintre Dacia şi Mioveni. Prin programele Rabla, Prima Maşină şi prin Timbrul de Mediu, Guvernul a sprijinit uzina de la Mioveni să rămână la un nivel ridicat de competitivitate. Dacia – Renault a fost un partener important al Executivului în dezbaterile publice pe fondul de mediu legate de stimularea producţiei interne. Datorită măsurilor guvernului şi a managementului eficient al uzinei, vânzările Dacia la nivel mondial au crescut cu 12%, comparativ cu aceeaşi perioadă din 2014, iar în România au punctat un avans de 33%. Nu întâmplător, în ultimii trei ani, rezultatele economice ale Dacia au fost permanent în creştere, la o diferenţă enormă faţă de perioada guvernării PDL- Boc”, a precizat parlamentarul argeşean.

În privinţa continuării investiţiilor în infrastructură, deputatul social – democrat precizează că autostrada Sibiu – Piteşti figurează în MPGT ca prioritate zero şi că Ministerul Transporturilor întreprinde toate demersurile necesare în vederea finalizării proiectul autostrăzii până în anul 2020, acesta fiind prioritar pentru infrastructura rutieră din România. Guvernul s-a angajat prin noul Master Plan de Transport să dezvolte infrastructura rutieră, astfel încât să susţinem nu doar producţia de maşini, precum Dacia, ci toate ramurile economice. Economia României are nevoie de un acord politic larg în privinţa Master Planului de Transport. Nu este un Master Plan al Guvernului Ponta, ci al României. De aceea, este bine ca toate forţele politice să-l agreeze, pentru a exista garanţia ca vom avea continuitate în execuţie şi că nu o vom lua de fiecare dată de la capăt.

“Înţeleg interesele şi chiar îngrijorările muncitorilor de la Dacia cu privire la autostrada Piteşti – Sibiu. Am sesizat în ultima perioadă că există nemulţumiri ale sindicaliştilor din judeţul pe care îl reprezint în Parlament referitor la modul în care oamenii politici din Argeş cu o influenţă importantă la Bucureşti au ales să reprezinte interesele judeţului la cel mai înalt nivel. Ca partid social-democrat, PSD nu va încerca niciodată să blocheze activitatea sindicatelor pe care le consideră parteneri ai politicilor sociale, inclusiv atunci când sunt organizate proteste. Vreau să reamintesc că în urma comunicării cu sindicatele, parlamentarii PSD de Argeş şi Guvernul Ponta au modificat Codul Muncii cu o serie de articole solicitate de zona sindicală.

În privinţa susţinerii proiectului autostrăzii Piteşti-Sibiu, în calitate de consilier onorific al premierului Victor Ponta pe probleme ce ţin de industria auto, pe 7 octombrie 2014, am participat la prima şedinţă publică pentru prezentarea Master Planului General de Transport – domeniul rutier, desfăşurat la Ministerul Transporturilor. În alocuţiunea susţinută, am supus atenţiei reprezentanţilor ministerului trei probleme esenţiale pentru Argeş: construcţia prioritară a autostrăzii Piteşti – Sibiu, chiar dacă în două etape (pentru că atunci se intrase într-un impas şi era nevoie de o alternativă), cu argumentul existenţei unui trafic comercial intens, generat de prezenţa celui mai mare exportator al României la Mioveni, compania Dacia – Renault, deschiderea Transfăgărăşanului pe tot parcursul anului, precum şi modernizarea drumului Piteşti – Curtea de Argeş (intervenţia mea poate fi urmărită accesând acest link: https://www.youtube.com/watch?v=WudhkGGb8zk).

Între timp, pentru autostrada Piteşti-Sibiu a fost desemnat un câştigător pentru refacerea studiului de fezabilitate şi, în ciuda contestaţiilor depuse, Guvernul şi Ministerul Transporturilor vor face toate demersurile pentru începerea lucrărilor la autostradă în cel mai scurt timp, sperăm în 2017. Coridorul IV rămâne o prioritate nu doar a UE, ci şi a României. În plus, ca locuitor al municipiului Curtea de Argeş, îmi doresc şi personal construirea acestei autostrăzi”, a menţionat Mircea Drăghici.